בכל ריבועי החפירה נחשפו מתחת לפני השטח ממצאים מהמאה הח' לפסה"נ (שכבה VIB), בהם חלקים מהקיר החיצוני של חומת העיר וחדרים דמויי סוגרים הצמודים לצד הפנימי של החומה. בריבועים C8 ו-D8 נחשף בניין עמודים עם רצפת אבנים שטוחות ששימש כנראה אורווה (איור 2). העמודים הוקמו על גבי עמודים קדומים ששימשו בסיסים. חדר קטן צמוד שרצפתו עפר כבוש הכיל כמות גדולה של חומר אורגני שרוף וייתכן ששימש לאחסנת קש וחציר. חדר אחר שרצפתו חלוקים הכיל כמות גדולה במיוחד של שברי קנקנים באתרם, חלקם מטיפוס קנקני 'למלך' וכלים נוספים שכולם היו מכוסים בשכבה כבדה של מפולת והרס (איור 3). כתמי גיר כתוש מעל המפולת עשויים להעיד על חומר שנפל מהתקרה או מהגג. כל המבנים היו מכוסים בשכבות הרס, תוצאת שרפה עזה של חומרים אורגניים מאוחסנים ומוצרי מזון, כנראה שמן. בליסטראות וראשי חץ מברזל הם עדות לפעילות הצבאית שגרמה להרס. מפולת מבני העל סייעה בשימור.

 
ברבים מהחדרים שנחשפו נמצאה עדות לפעילות ענפה של אריגה וטווייה של תושבי תל חליף במאה הח' לפסה"נ, כפי שנמצאה בעונות הקודמות בשטחים III ו-IV. שרידי בית מלאכה תעשייתי שנחשפו חלקית בעונת 2007 הורחבו לריבוע E6 ולמחיצה שביניהם (איור 4). משקולות נול רבות ושרידי כלי עצם מעידים על פעילות ענפה (איור 5). פלכים אחדים (איור 6) מעידים על טווייה שנעשתה בבית המלאכה וכמות גדולה של כלי ריסוק ושחיקה להכנת פיגמנטים של צבע ומגוון כלי חרס (קערות, קנקנים ופכים) ששימשו לערבוב הצבע ולאחסונו מעידים על מלאכת צביעת החוטים. נמצאו גם נרות המעידים כי חלק מהפעילות נעשה בחשיכה, בשעות הלילה או בחדר חסר חלונות (איור 7). שרידים אדריכליים מסיביים בריבועים J5 ו-K5 שכללו חלקים מחומת העיר וחלקלקה מגיר כתוש מעידים על מבנים ציבוריים באזור ואולי על שער העיר בקרבת מקום (איור 8).
 
מהיישוב בשכבה VIA ('שלב הנוודים') נחשפה עדות מועטה בלבד בעונה זו ויש להניח שליישוב בשכבה זו היה אופי ארעי.
 
נמצאו כלי פולחן נוספים מן התקופות הברזל 2 והפרסית שחיזקו את ההשערה כי בשטח התקיימה פעילות פולחנית ותמכו בהצעה שהועלתה בעונות קודמות על מרכז פולחן או מקדש ביתי בקרבת שטחים IV ו-V. כלי הפולחן כללו ראש של צלמית עמוד, שברי צלמית של סוס ורוכבו ושני נרות פולחניים (איור 9) הדומים לנרות שנמצאו בעונת 2007, כל אלה מתקופת ברזל 2 וכן שני שברים של צלמיות בתבנית המתוארכות לתקופה הפרסית.
 
בחלק מריבועי החפירה נמצאו חרסים מן התקופה ההלניסטית המעידים על חפירת בורות לצורך שוד אבנים ממבנים קדומים. פעילות דומה זוהתה בתקופות מאוחרות, במיוחד בתקופה הביזנטית.
 
בעונה הבאה תימשך החפירה בבית המלאכה לאריגה סמוך לזה שנחשף ותילמד תוכנית העיר ברובע זה.