למכלול התת-קרקעי כניסה דרך פיר טבעי צר (לוקוס 100; 1.2-1.0 מ'; איור 2) היורד לעומק 5 מ' ונפתח לחדר לא-רגולרי (לוקוס 101, 2 × 3 מ', 2.8 מ' גובה). בדופן הדרומית של החדר נפרץ פתח צר (0.65 × 1.00 מ') המוביל למסדרון חצוב שכיוונו מזרח–מערב. המעבר מערבה נחסם בהתמוטטות עפר ואבנים ומזרחה הוא מוליך למבנה עגול (לוקוס 102; 3 מ' קוטר), שקירותיו בנויים מאבני גוויל (0.4-0.3 מ' רוחב) והוא מושתת על מדרגות מחצבה קדומה היורדת במאונך כ-2.5 מ' דרומה. בגלל מגבלות החפירה לא התברר תפקיד המבנה; ייתכן שזהו חלק ממבנה מגורים או ממיתקן תעשייתי. במילוי העפר (לוקוס 102) נמצא מטבע שחוק מאוד, שתוארך לתקופה האומיית (750-697 לסה"נ; ר"ע 101943). רוב החרסים מהמילוי  תוארכו לתקופות ההלניסטית עד הביזנטית – פכית כישור מן התקופה ההלניסטית (איור 3: 7), סיר בישול, קנקן ונר מן התקופה הרומית (איור 3: 5, 6, 8) וקערה מן התקופה הביזנטית (איור 3: 4).

 

עוד נמצאו במילוי קדרה מתקופת הברזל 2 (איור 3: 1), קנקן מתקופת הברזל 1 (איור 3: 2) וכן צלמית שבורה של בעל חיים (איור 3: 3) שרבות כמוה מוכרות בירושלים בתקופת הברזל 2. ממצא מיוחד שנמצא במילוי הוא חותם גליל מזכוכית (0.75 ס"מ קוטר; 1.7 ס"מ אורך) המתוארך למאות הח'-הז' לפסה"נ (זוהה על ידי כ' הרש). על החותם, שסגנונו ניאו-אשורי מקומי, מתואר סוגד בפני סהר על מוט המייצג את אל הירח סין מחרן.

הדופן הדרומית של המבנה העגול נפרצה אל חלל נוסף שצורתו לא-רגולרית. החלל לא נחפר בגלל בעיות בטיחות, אולם דופנו המערבית מעוגלת וייתכן כי זוהי דופנו החיצונית של בור מים שהתגלה בבדיקות של מכ"ם חודר קרקע.

 

הממצאים שהופרעו בחפירה קודמת ותנאי החפירה הנוכחית הקשו מאוד על הבנת השרידים. השלב הקדום באתר הוא מחצבה שממנה נותרו תעלות ניתוק אבני הבנייה ושהייתה חלק מהמחצבה הנרחבת המוכרת ממערת צדקיהו ומבור ירמיהו הסמוך. הממצא הקרמי מתקופת הברזל וחותם הגליל הם אולי שפכים המעידים כי בית הקברות מתקופה זו, בסט' אטיין הסמוך, השתרע גם על שטח גן הקבר. על סמך הכמויות היחסיות של הממצא הקרמי ניתן לתארך את המבנה לתקופה הרומית.

ממצא הזכוכית
נטליה כצנלסון

נמצאו מעט שברי זכוכית ובהם חותם גליל ייחודי מן המאות הח'-הז' לפנה"ס שנמצא במילוי. החותם עשוי מזכוכית שקופה חסרת צבע, נדירה למדיי בחפץ כזה, ונושא דגם בחיתוך גלגל של סצנה פולחנית. נקב מרכזי רחב בחותם מצביע כנראה על שימוש משני כחרוז. עוד נמצאו שלושה שברים של כלים על בסיסים שסביב הקצה התחתון שלהם כרוך גדיל זכוכית עבה ומסובב (איורים 4: 3-1; 5) השייכים לטיפוס ידוע היטב של כוסות קוניות או נרות מן המאה הד' לסה"נ. עם זאת, וריאציות של כוסות או נרות עם בסיסים דומים נדירים במכלולים חפורים בארץ. שברים אחרים מתוארכים גם הם לתקופה הרומית מן המאה הב' עד המאה הד' לסה"נ. אלה כוללים כוס (איור 4: 4), קערה (איור 4: 5) ופך עם ידית מצולעת.